Odwołany lot - kiedy dochodzić odszkodowania?

Odwołany lot - kiedy dochodzić odszkodowania?

Odwołany lot - kiedy dochodzić odszkodowania?

Znajomość praw pasażera jest bardzo istotna, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy opóźnienia i odwołania lotów zdarza się dość często. Jeżeli podróż odbywa się na terenie Unii Europejskiej, wszelkie przepisy w tej kwestii uregulowane są w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego nr 261/2004.

Co przewoźnik musi zagwarantować pasażerom?

Ogólnie rzecz biorąc linie lotnicze mają obowiązek zaoferować pasażerom odwołanego lotu dwie możliwości:

  1. Zwrócić należność za niewykorzystany bilet lotniczy – przewoźnik ma na to 7 dni, pasażer w ten sposób odstępuje od zawartej umowy zakupu,
  2. Zaoferować lot alternatywny jak najszybciej – w przypadku zgody pasażera może to być inny termin, jednak trasa i warunki podróży muszą być zbliżone do pierwotnie zaplanowanego lotu.

W przypadku, gdy pasażer nie został uprzedzony wcześniej o odwołaniu lotu, zdecydował się na odmowę przyjęcia powyższych propozycji, ma prawo do ubiegania się o odszkodowanie za odwołany lot. Kwota rekompensaty pieniężnej wynosi minimalnie 250 euro, a maksymalnie 600 – głównym kryterium jest dystans, na którym miała odbyć się podróż. Najniższą wartość mogą otrzymać pasażerowie lotów na dystansie do 1500 kilometrów, natomiast najwyższą, gdy wartość ta przekracza 3500 kilometrów. Zazwyczaj pasażerowie, którzy chcą domagać się odszkodowania za odwołany lot, kierują swoje zgłoszenie do właściwych linii lotniczych. Jednak te najczęściej powołują się na tak zwane przyczyny nadzwyczajne, do których zalicza się nadmierne zagrożenie atakami terrorystycznymi lub niekorzystne warunki atmosferyczne. W przypadku odmowy ze strony linii lotniczych, pozostaje jeszcze postępowanie reklamacyjne kierowane do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, można to uczynić już po upływie 30 dni od zdarzenia. Jeżeli wniosek zostanie odrzucony przez powyższy organ, pozostaje wstąpienie na drogę sądową, jednocześnie zaleca się poszukiwanie wsparcia w firmach zewnętrznych. Firma Delayfix wyróżnia się w tym zakresie wysoką skutecznością prowadzonych postępowań, grupa specjalistów podejmie się nawet pozornie trudnych tematów. Po dokładnej analizie realnie oceni szanse powodzenia oraz ewentualne kwoty, które mogą zostać przyznane z tytułu odwołanego lotu.

Image

Pomoc w uzyskaniu odszkodowania za odwołany lot

Cały proces mający na celu uzyskanie odszkodowania za odwołany lot prowadzony przez pracowników Delayfix jest maksymalnie uproszczony. Klient nie potrzebuje dodatkowych źródeł stresu, dlatego dokłada się wszelkich starań, by wszystkie działania były podejmowane sprawnie. By było to całkowicie możliwe, niezbędne jest przedstawienie wszystkich dokumentów potwierdzających dokonanie rezerwacji na lot. Warto podkreślić, że samo złożenie wniosku jest pozbawione jakichkolwiek opłat, w związku z tym poszkodowany pasażer nie ponosi ryzyka. Najbardziej istotna jest wysoka skuteczność firmy Delayfix, którą doceniają klienci różnych linii lotniczych, mają oni wówczas poczucie, że nie zostali sami ze swoim problemem. Pomoc w zakresie uzyskania odszkodowania za odwołany lot jest nieoceniona, dzięki nabytemu doświadczeniu można z góry określić zasadność roszczeń, co zdecydowanie oszczędza czas pasażera.

Ta strona jest miłośnikiem ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie w celu spersonalizowania treści i reklam oraz monitorowania ruchu w naszej witrynie. Dowiedz się więcej w polityce prywatności.

Eksploruj państwa