Jakie samochody są najmniej awaryjne?

Jakie samochody są najmniej awaryjne?

Jakie samochody są najmniej awaryjne?

Szukasz auta nie do zdarcia? Nie wiesz, na jaki model postawić i w jaki zainwestować, by uniknąć awarii, usterek i niczym się nie stresować? Zastanawiasz się, który samochód jest niezniszczalny i długowieczny? To rozgość się i usiądź wygodnie, bo my Cię doskonale rozumiemy! Tak samo, jak Ty szukamy komfortowego, niezawodnego auta, które nie widuje mechanika i pomocy drogowej. Sprawdziliśmy rankingi najmniej awaryjnych samochodów i które marki wypadły najlepiej? Których modeli nie wolno pominąć? Audi czy może Volvo?

Raport ADAC 2021 – Co psuje się w autach najczęściej?

Niemiecki automobilklub ADAC po raz kolejny zebrał i przeanalizował zgłoszenia dotyczące awarii samochodowych. Na podstawie tych danych przygotował kolejny raport, w którym przedstawił najmniej i najbardziej awaryjne auta, wyszczególniając marki i modele. Warto pamiętać jednak, że żaden ranking nie jest idealny, gdyż każda usterka może być inna i nie wiadomo, ile kosztowały potem poszczególne naprawy. Jedno jest natomiast pewne – każdy zgłaszany problem był jednak na tyle poważny, by unieruchomić samochód i uniemożliwić dalszej jazdy. Co zawodziło w aucie najczęściej?

  • Akumulator – 46,3%
  • Usterki silnika – 15,9%
  • Alternator, rozrusznik i instalacja elektryczna – 10%
  • Koła i ogumienie – 7,1%
  • Układ paliwowy – 3,2%
  • Układ chłodzenia, klimatyzacja i ogrzewanie – 2,1%
  • Układ wydechowy i oczyszczania spalin – 1,2%
  • Pozostałe (m.in. układ kierowniczy, hamulce i napęd) – 14,2%

Najczęstszą przyczyną wzywania pomocy drogowej okazał się niesprawny akumulator, co dotyczyło ponad 46% wszystkich przypadków. Dla nikogo nie było to jednak żadną niespodzianką, gdyż w zeszłych latach najwięcej problemów sprawiało dokładnie to samo. Z raportu 2020 wynika bowiem, że niesprawność akumulatora odnotowano w 41,8% przypadków.

Rankingi najmniej awaryjnych samochodów – Czy warto się nimi kierować?

Szukając auta, chcemy znaleźć takie, które jest ekonomiczne, komfortowe i niezawodne. Nigdy nie da się jednak przewidzieć, kiedy będzie trzeba coś wymienić lub naprawić. Nie wiadomo też, z jaką częstotliwością będzie wymagało wymiany niektórych części, takich jak np. łożyska czy panewek. Choć każde auto ma inne możliwości i każde trzeba traktować indywidualnie, są jednak takie modele, które wyraźnie się wyróżniają i zajmują najwyższe miejsca w rankingach niezawodności.

Ponieważ najlepiej jest czerpać wiedzę bezpośrednio u źródła, czyli od użytkowników i właścicieli, w ten właśnie sposób stworzono rzetelne zestawienia najmniej awaryjnych samochodów. Nikt nie potrafi wyrazić bowiem bardziej konstruktywnego stanowiska na temat danego modelu i marki samochodu niż osoba, która użytkuje go na co dzień od wielu lat.

W brytyjskim rankingu Driver Power i polskim rankingu Auto Express użytkownicy głosują w poszczególnych kategoriach, szczegółowo oceniając użytkowane przez siebie samochody. Oceniają oni auta zarówno pod względem mechaniki i technologii, jak i pod względem wyglądu zewnętrznego, komfortu i niezawodności. Tego typu rankingi pomagają dokonać właściwych wyborów i postawić na najmniej awaryjne samochody. Które auta i modele klasy średniej wypadają w zestawieniach najlepiej?

Najmniej awaryjne auto – Jaki samochód warto wybrać?

Analizując raporty i rankingi z ostatnich lat można wywnioskować, że dealer Volvo powinien świętować! W wielu rankingach ADAC, Driver Power czy Auto Express, to właśnie Volvo zajmuje najwyższe miejsce! A zatem, czy się to komuś podoba, czy nie – Volvo to wciąż jedne z najlepszych aut. Szwedzi stworzyli samochód komfortowy, prestiżowy i niezawodny, który słynie przede wszystkim ze swojej długowieczności. Wśród najmniej awaryjnych modeli wyszczególnić należy m.in. Volvo S80, Volvo XC60, Volvo V40 i Volvo V60 – przestronne, rodzinne kombi. Niekwestionowanym zwycięzcą okazał się jednak Volvo XC40 z imponującym wynikiem 98% niezawodności. Sprawdziliśmy zatem, jak sprawuje się ten nieduży SUV, a także przyjrzeliśmy się dokładnie, jakie cacka skrywa on pod maską!

Wielu producentów przekonuje się ostatnio do silników o mniejszej pojemności i mniejszej liczbie cylindrów. Również i Volvo XC40 otrzymało niedawno nowy silnik, będący pierwszą 3-cylindrową jednostką napędową produkcji tej marki. Choć 3-cylindrowe jednostki nie robią zwykle zbyt dobrego wrażenia, ze względu na spore wibracje podczas pracy na jałowym biegu lub przy mocniej wciśniętym gazie przy niskich obrotach, to w przypadku Volvo jest zupełnie inaczej. Szwedom udało się uniknąć tych wad! XC40 to świetny samochód, a nowy silnik uczynił go jeszcze lepszym!

Nowy silnik o 1,5 l pojemności osiąga moc 156 KM i 265 Nm momentu obrotowego! Jest przy tym świetnie wyważony i bardzo cicho pracuje, zarówno przy wysokich, jak i przy niskich obrotach. Zużycie paliwa wynosi 8 l na 100 km w mieście i 5,6 l w trasie. Sprężyste zawieszenie pozwala wykorzystać potencjał silnika i oferuje bardzo komfortowe warunki jazdy. Auto przejedzie nawet kilkaset tysięcy kilometrów, jeśli będzie odpowiednio serwisowany. Czego chcieć więcej?

Ta strona jest miłośnikiem ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie w celu spersonalizowania treści i reklam oraz monitorowania ruchu w naszej witrynie. Dowiedz się więcej w polityce prywatności.

Eksploruj państwa